• In het nieuwe jaar starten we met het Uk & Puk thema ‘Wat heb jij aan vandaag?’. Het thema loopt van 8 januari tot en met 16 februari 2018.

    puk

     In het thema staat kleding centraal. De kinderen kijken naar hun eigen kleding en spelen met verschillende kledingstukken. Ze maken kennis met de verschillende kenmerken van kleding en praten hierover. Ze passen kleren aan en kiezen kleren uit. Welke kleding doe je aan in de winter of zomer? Kunnen de kinderen al zelf hun jas dichtdoen? Wie heeft een trui in dezelfde kleur? En gaan de schoenen dicht met veter of klittenband?

    Hieronder vindt u een overzicht van de activiteiten die we tijdens het thema ‘Wat heb jij aan vandaag?’ met de kinderen uitvoeren. Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie over het thema en/of de activiteiten, dan kunt u terecht bij de groepsleiding.

    Dagritme Soort activiteit Groepsgrootte
    Kring

    Introductie: Schone kleren van Puk

    Kinderen zoeken schone kleren voor Puk uit de wasmand en kleden Puk om.

    grote groep

    Kring: Een hoedje op mijn hoofd

    De kinderen zingen een liedje over een rode, een gele en blauwe hoef.

    grote groep

    Spel: Puk gaat logeren

    De kinderen helpen Puk met het inpakken van zijn koffer voor zijn logeerpartij bij een van de kinderen.

    kleine groep

    Afsluiting: Modeshow

    De kinderen verkleden zich en laten aan elkaar zien welke kleren ze hebben uitgekozen.

    grote groep
    Begeleid spelen

    Ontdekken: Een wasje doen

    De kinderen gaan kleren wassen en ophangen

    individueel

    Hoek: Nieuwe kleren voor Puk

    De kinderen kopen nieuwe kleren voor Puk en kleden hem aan

    kleine groep

    Spel: De koffer van Puk

    De kinderen voelen wat er in de koffer van Puk zit

    Kleine groep

    Hoek: Schoenen kopen

    De kinderen bekijken en passen verschillende soorten schoenen.

    Kleine groep

    Knutselen: Een mooie ketting

    De kinderen rijgen een ketting

    Kleine groep
    Voorlezen

    Voorlezen 1: Feestkleren

    De kinderen worden voorbereid op het voorleesverhaal ‘Feestkleren’ en luisteren er voor de eerste keer naar

    kleine groep

    Voorlezen 2: Feestkleren

    De kinderen luisteren voor de tweede keer naar het voorleesverhaal ‘Feestkleren’ en spelen het verhaal na.

    individueel
    Verzorging

    Verzorging: Twee dezelfde schoenen

    Het kinderen zoeken hun schoenen bij elkaar en trekken ze aan.

    Kleine groep